Vi ser en allt större efterfrågan bland SuperOffice användare på lösningar som gör det enkelt att logga och rapportera tid direkt från SuperOffice CRM för konsultation och fältarbete.

Som du kanske redan vet, bygger i-Centrum AB många lösningar i syfte med att underlätta arbetet för företag som använder SuperOffice.

Denna tidrapporteringslösning är ingen formell SuperOffice app men är enkel att implementera.

Bakgrund/Utmaning:
I vanliga fall har företag en produkt, tjänst eller en mjukvara som de själva utvecklar eller är återförsäljare till och som de även implementerar hos kund. Det finns också företag som har maskiner och andra fysiska saker som de implementerar och behöver logga tiden mot.

Utmaningen ligger i att enkelt kunna logga och administrera tid i ett system där man kan sätta regler som påverkar hur tiden skall hanteras, beräknas och faktureras.
Ett exempel kan vara att vissa företag har en tim-pott på t.ex. 20 timmar varje månad. Så länge denna tid ej är förbrukad skall tidrapporteringen inte logga någon fakturerbar tid.
Gemensamt för dessa olika företag är att de har dessa rutiner som en del av sina kundserviceprocesser.
Och det är vanligt att det är samma personer som loggar kundserviceärenden som loggar tiden för fakturering.

Därför är lösningen byggd i SuperOffice Service.

Bilden ovan visar hur detta kan se ut. Själva gränssnittet kommer man enkelt åt via en knapp i själva ärendet.

Lösningen kan vi bygga för både online och on-site.

Användningsområden:
Primärt för att logga tid i olika sammanhang, men kan även användas för att hantera avtal och produkter. Till exempel ett företag som säljer och administrerar skrivare hos kund men även säljer tillbehör. De ska kunna skicka ut tekniker som enkelt kan logga tid på sina ärenden samt också eventuella förbrukningsmaterial och tillbehör som kan tillkomma.

Har ni frågor eller funderingar kring tidrapportering tillsammans med SuperOffice CRM är ni välkomna att höra av er till sales@i-centrum.se så hjälper vi er!